RIBUAN KEMAAFAN

Terima kasih kepada semua pengunjung laman blog ini. Saya memohon ribuan kemaafan kepada semua kerana dalam masa terdekat ini, saya tidak dapat uploadkan gambar/produk batik yang baru berikutan beberapa masalah teknikal.Walaubagaimana pun promosi untuk stock clearence masih diteruskan dengan harga yang lebih rendah. Semua harga akan dikurangkan sebanyak RM10.00



Sunday, July 4, 2010

Surat Pekeliling Pemakaian Batik

SURAT PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 1 TAHUN 2008

PEMAKAIAN PAKAIAN BATIK MALAYSIA OLEH PEGAWAI AWAM PADA HARI KHAMIS
Dalam usaha menyokong perkembangan dan perkembangan industri batik negara yang merupakan warisan dan identiti negara, Kerajaan telah memutuskan supaya pakaian batik Malaysia dipakai oleh pegawai awam pada hari pertama dan hari ke-15 setiap bulan.

Untuk meningkatkan keberkesanan perlaksanaan pemakaian batik Malaysia oleh pegawai awam, kerajaan telah bersetuju supaya hari pemakaian batik oleh pegawai awam

Arahan pemakaian batik pada setiap Khamis ini tidak terpakai kepada pegawai yang dibekalkan dengan pakaian seragam, pegawai yang menghadiri acara-acara rasmi seperti persidangan-persidangan antarabangsa, perjumpaan dengan pelawat-pelawat asing atau pegawai yang menghadiri majlis rasmi yang menetapkan pemakaian jenis pakaian lain.

Surat Pekeliling ini berkuat kuasa mulai tarikh ianya dikeluarkan.

dipinda kepada setiap hari Khamis. Pindaan ini juga melibatkan hari pemakaian fesyen pakaian batik Malaysia alternatif pakaian lelaki seperti yang ditetapkan di perenggan 4, Surat Pekeliling Perkhidmatan Bilangan 1 Tahun 2006.
Unit Komunikasi Korporat

JPA

No comments:

Post a Comment

PROMOSI

Tempoh promosi telah tamat.. buat masa ini saya masih menunggu stok baru.InsyaAllah saya akan upload produk baru dalam masa terdekat ini.Terima kasih kerana mengunjungi blog ini.

UCAPAN

UCAPAN
SELAMAT HARI RAYA